Paper Academy to towarzyszący Paper Photo Festival przegląd studenckich makiet, zinów i książek fotograficznych zrealizowanych na uczelniach wyższych. Zachęcamy uczelnie do zgłaszania się do udziału w ramach naszego open call!

Zgłoszenia należy dokonać poprzez wysłanie e-maila na adres maja@paperphoto.pl w terminie do 10 października 2025. Lista przyjętych uczelni zostanie opublikowana do 12 października. Zgłoszenie powinno zawierać:

  • nazwę uczelni,
  • nazwy kierunku/kierunków studiów, w ramach których powstały makiety/książki,
  • imię i nazwisko + stopień/tytuł opiekuna/opiekunki z ramienia uczelni (osoba dokonująca zgłoszenia) wraz z adresem e-mail oraz numerem telefonu (wykorzystywanym jedynie w celu kontaktu w sprawie zgłoszenia),
  • listę zgłaszanych publikacji (imię i nazwisko + tytuł),
  • 3-5 zdjęć publikacji, które będą mogły zostać wykorzystane do promocji (min. 1080 px na krótszym boku, odpowiednia jakość).

Warunki udziału:

  1. Zgłoszenia do udziału dokonuje uczelnia (nauczyciel akademicki lub wyznaczony pracownik) – nie są przyjmowane zgłoszenia bezpośrednio od osób studiujących.
  2. W pierwszej edycji Paper Academy o przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń.
  3. W ramach stoiska prezentowane mogą być jedynie książki/makiety osób studiujących i absolwentów – nie mogą to być książki wykładowców i wykładowczyń.
  4. Nie ma określanej tematyki zgłoszeń – uczelnia samodzielnie podejmuje decyzję o makietach i książkach (a także zinach) prezentowanych osób studiujących i absolwentów/absolwentek.
  5. Każda uczelnia otrzyma od organizatorów stół do prezentacji publikacji – prezentacja powinna się ograniczać do tego stołu. Wszelkie inne formy prezentacji muszą być uzgodnione z organizatorem. Przy każdym stole będzie znajdowało się min. jedno krzesło.
  6. Minimalna liczba zgłaszanych książek to 5. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do połączenia dwóch uczelni w ramach jednego stołu, jeśli publikacji będzie mniej niż 10.
  7. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia z przeglądu publikacji, jeśli będą one naruszały zasady prawa i/lub etyki fotograficznej (a w szczególności jeśli bedą nawoływały do nienawiści na dowolnym tle).
  8. Stanowisko musi być gotowe do prezentacji w sobotę (25.10) w godz. 12:00-19:00 oraz w niedzielę (26.10) w godz. 12:00-18:00. Przez cały ten czas na stoisku musi znajdować się wyznaczona przez uczelnię osoba (może to być osoba studencka).
  9. Organizatorzy nie odpowiadają za ewentualne uszkodzenia/zagubienia publikacji powstałe w toku ich prezentacji.
  10. Organizatorzy nie zapewniają wynagrodzenia, noclegu ani wyżywienia. Równocześnie jednak nie organizatorzy nie pobierają żadnych opłat za stoisko.
  11. Na stoisku mogą się znajdować drobne materiały promocyjne uczelni, jednak organizator zastrzega, że powinny one mieć charakter jedynie towarzyszący – Paper Academy to przegląd prac artystycznych, a nie targi edukacyjne.