
Paper Academy to towarzyszący Paper Photo Festival przegląd studenckich makiet, zinów i książek fotograficznych zrealizowanych na uczelniach wyższych. Zachęcamy uczelnie do zgłaszania się do udziału w ramach naszego open call!
Zgłoszenia należy dokonać poprzez wysłanie e-maila na adres maja@paperphoto.pl w terminie do 10 października 2025. Lista przyjętych uczelni zostanie opublikowana do 12 października. Zgłoszenie powinno zawierać:
- nazwę uczelni,
- nazwy kierunku/kierunków studiów, w ramach których powstały makiety/książki,
- imię i nazwisko + stopień/tytuł opiekuna/opiekunki z ramienia uczelni (osoba dokonująca zgłoszenia) wraz z adresem e-mail oraz numerem telefonu (wykorzystywanym jedynie w celu kontaktu w sprawie zgłoszenia),
- listę zgłaszanych publikacji (imię i nazwisko + tytuł),
- 3-5 zdjęć publikacji, które będą mogły zostać wykorzystane do promocji (min. 1080 px na krótszym boku, odpowiednia jakość).
Warunki udziału:
- Zgłoszenia do udziału dokonuje uczelnia (nauczyciel akademicki lub wyznaczony pracownik) – nie są przyjmowane zgłoszenia bezpośrednio od osób studiujących.
- W pierwszej edycji Paper Academy o przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń.
- W ramach stoiska prezentowane mogą być jedynie książki/makiety osób studiujących i absolwentów – nie mogą to być książki wykładowców i wykładowczyń.
- Nie ma określanej tematyki zgłoszeń – uczelnia samodzielnie podejmuje decyzję o makietach i książkach (a także zinach) prezentowanych osób studiujących i absolwentów/absolwentek.
- Każda uczelnia otrzyma od organizatorów stół do prezentacji publikacji – prezentacja powinna się ograniczać do tego stołu. Wszelkie inne formy prezentacji muszą być uzgodnione z organizatorem. Przy każdym stole będzie znajdowało się min. jedno krzesło.
- Minimalna liczba zgłaszanych książek to 5. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do połączenia dwóch uczelni w ramach jednego stołu, jeśli publikacji będzie mniej niż 10.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia z przeglądu publikacji, jeśli będą one naruszały zasady prawa i/lub etyki fotograficznej (a w szczególności jeśli bedą nawoływały do nienawiści na dowolnym tle).
- Stanowisko musi być gotowe do prezentacji w sobotę (25.10) w godz. 12:00-19:00 oraz w niedzielę (26.10) w godz. 12:00-18:00. Przez cały ten czas na stoisku musi znajdować się wyznaczona przez uczelnię osoba (może to być osoba studencka).
- Organizatorzy nie odpowiadają za ewentualne uszkodzenia/zagubienia publikacji powstałe w toku ich prezentacji.
- Organizatorzy nie zapewniają wynagrodzenia, noclegu ani wyżywienia. Równocześnie jednak nie organizatorzy nie pobierają żadnych opłat za stoisko.
- Na stoisku mogą się znajdować drobne materiały promocyjne uczelni, jednak organizator zastrzega, że powinny one mieć charakter jedynie towarzyszący – Paper Academy to przegląd prac artystycznych, a nie targi edukacyjne.